NewChic.com Reviews

NewChic.com
Based on 96  Reviews



Review It

About NewChic.com

NewChic.com is the online home of NewChic, an online retailer and clothing company that says they were established with the goal of becoming one of the leading international online fashion stores.

How Does It Work?

According to their website, NewChic.com was founded to give people a place to find high-quality clothing and other fashionable accessories at affordable prices. They choose their newest styles, clothing, and accessories by considering what it is their clients truly want. 

The website says that they know people don’t always want to be dressed just like everyone else, in the same old trends that can be found at any store, so NewChic attempts to provide items that are newer and trendier. 

Like any other clothing and accessories website, you can simply go to their website and use their search feature to find a specific item you are interested in or you can search through their offerings by categories, like Weekly New, Women, Men, Bags, Shoes, Beauty, Jewelry, Accessories, Top Sale, and Clearance.

Cost/Price Plans

With such a wide variety of different items, there is no particular price range for their products. Since each individual customer's order will differ depending on size, materials, and whether or not the item is discounted, prices will always vary.

Refund Policy

The website says that one of their most primary goals and concerns is that their customers always feel as though they are the most important factor for the workers of NewChic. Because of this, they do allow their customers to return or exchange items they bought if they are unhappy with them. 

First and foremost, any items you would like to be considered for a refund must be unused, unwashed, with all original tags and original packaging and you must be able to successfully return the product within 7 days from the date of delivery in order to receive a refund. 

Customer Service Contact Info

Customers can contact their Customer Service team to discuss any questions, concerns, or complaints by email at [email protected] Unfortunately at this time, they provide no phone number or other form of direct communication. 

Reputation

Unfortunately there are hardly any reviews available for this website and their products at this time, making it difficult for prospective customers to determine whether or not this a website they really want to be shopping with, and the few reviews which are available are vague and mixed in tone. 

However, it is important to point out that this company provides a fairly worthless Refund Policy, because customers are responsible for paying for their return shipments which must make it back to an international warehouse within seven days of the date of delivery. Depending on what you’ve ordered, this shipping cost could easily outweigh what you will get back from your refund. Because of this, customers who order from this website for the first time should try a small order to begin with, so they aren’t at risk for losing a large amount of money. 

Competitors and Alternatives?

There are many other websites out there that claim to offer the same type of wholesale products and custom dresses, like Sheinside.com, TBDress.com, JenJenHouse.com and JJsHouse.com

If you have experience with this company or their products, please leave your NewChic.com reviews below.

Related Articles

96 ‘NewChic.com’ Reviews
Sort Reviews By:
review author image
1 Review

TRYING TO USE COUPON FOR 20% THAT WAS GIVEN TO ME ORIGINALLY TO APPEASE ME WITH ANOTHER COMPLAINT. A BIT IRONIC !



September18, 2018

I want to buy casual colorful printed half sleeve
pullover blouse. Color-Purple. Size UK 24.COST
$28.59. I was going to use a COUPON from you for 20% so I could buy the last one, and I would then have all four of them.
Well, I am trying to use my 20% Coupon, but cannot do it. When I get to the checkout, there is a VIP Discount for 86 cents already written in there. So, when I try to put my 20% off coupon in, I am told that ''two coupons cannot be allowed in a single
transaction'' Well, 20% off is a lot better than 86 cents!!! I want the 86 vip discount to be taken off, or some other way that I can use my coupon as well.I have bought the other three in this range and they are terrific. Most of the time, you provide good service However I am sick and tired of having
to chase up these mistakes, which you are making.
Because I am a VIP Member, this means that I will get your lousy discounts like 86 cents on all I try to buy. THIS IS NOT RIGHT, AND I WILL NOT ACCEPT IT. I HAVE PLACE THIS LETTER OUT ON TO MY SOCIAL NETWORKING SITES, AND ASKED THESE FRIENDS TO PASS IT TO MORE FRIENDS, AND ON AND ON UNTIL EVERY PERSON
ON FACEBOOK, TWITTER ETC WILL READ IT. I HAVE SAID
IN MY NOTE THAT AS SOON AS THIS IS FINALISED SATISFACTORILY FOR ME; I WILL HAVE DETAILS REMOVED
FROM SOCIAL MEDIA. THANK YOU. JAN

Did You Find This Review Helpful?
56285
out of 0 People Found This Review Helpful
View all 2 Comments
September 19, 2018

Dear JAN CASON,

Thanks for your feedback and we are sorry for the inconvenience.

Here is the link about coupons/ points. You can click it via the computer for more details.
https://www.newchic.com/help_center/coupons-and-points-faq156.html
You can exchange points into discount and use your VIP discount together when you order. However, you can not exchange points into a discount if you are also using coupons, wholesale discounts or checkout discounts.

In your case, we suggest you could try it again only enter the coupon code or choose the coupon in the "coupon" section when you are placing an order on the checkout page.
If you still failed to use the coupons, we would appreciate if you could send us some screenshots to show the problem so that we can help you more efficiently. Below is the link to the customer service.
If access via the computer:
https://www.newchic.com/Contact-Us-hc10.html
If access via phone/mobile:
https://pwa.newchic.com/customer-service
If you want to get the quick response in urgent case, please contact us by live chat as live chat is available 24/7.
We will try our best to offer you the best solution. Thank you.

Best regards,
Newchic team

September 19, 2018

Dear JAN CASON,

Thanks for your feedback and we are sorry for the inconvenience.

Here is the link about coupons/ points. You can click it via the computer for more details.
https://www.newchic.com/help_center/coupons-and-points-faq156.html
You can exchange points into discount and use your VIP discount together when you order. However, you can not exchange points into a discount if you are also using coupons, wholesale discounts or checkout discounts.

In your case, we suggest you could try it again only enter the coupon code or choose the coupon in the "coupon" section when you are placing an order on the checkout page.
If you still failed to use the coupons, we would appreciate if you could send us some screenshots to show the problem so that we can help you more efficiently. Below is the link to the customer service.
If access via the computer:
https://www.newchic.com/Contact-Us-hc10.html
If access via phone/mobile:
https://pwa.newchic.com/customer-service
If you want to get the quick response in urgent case, please contact us by live chat as live chat is available 24/7.
We will try our best to offer you the best solution. Thank you.

Best regards,
Newchic team

Your Comment
review author image
1 Review

Scam, do not buy anything from newchic



September17, 2018

ordered shoes on 09/07/18. Got an email a couple days later saying out of stock,will ship on October 21st. When I tried to just get a refund that option wasn't working. Website is very difficult to navigate and can't get a response from anyone. After another couple days I got another email saying shipped but no tracking number or way to validate. Had I checked reviews first I would not have ordered from these scammers. We are working with attorney general to begin the process of investigation into this e-commerce site.

Did You Find This Review Helpful?
56272
out of 0 People Found This Review Helpful
1 Comment
September 19, 2018

Dear Allen Riddle,

Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience caused.

Regarding to the email informing of the insufficient stock, please be noted the link/button on that email can only be accessible via the computer for now.
Once your order has been shipped, you will receive a shipping advice via your registered email address.

Also, you can log in Newchic account and check order status: My Account -- View Order -- My Order -- Order Tracking. https://www.newchic.com/account/orderlist.html
There you can find the tracking number if you have chosen a traceable shipping method. (If the shipping method is the Flat Shipping, there is no tracking number)

The delivery time depends on the countries and the shipping methods. Please check here. https://www.newchic.com/shipping-methods-hc160.html (weekends are not included.)

For further assistance, please contact the customer service and give us the order number. Below is the link.
If access via the computer:
https://www.newchic.com/Contact-Us-hc10.html
If access via phone/mobile:
https://pwa.newchic.com/customer-service
If you want to get the quick response in urgent case, please contact us by live chat as live chat is available 24/7.
We will do the best to help you.

Best Regards,
Newchic Team

Your Comment

review author image
1 Review

Worst company I've ever dealt with before



September16, 2018

This company is the worst company that I have ever dealt with. I ordered 2 nursing bras from their website on 8/19. I received an email saying it was shipped on 8/20. About 2 weeks later I contacted customer service to ask for a tracking number or status of the order because I still have not received them. they told me it could take 7-20 business days and there was no tracking number. It has been 20 days and I contacted them again(only through their chat on the website since they have no phone number) and they said I would have to wait until I receive the product and if I wanted a refund they could give it to me minus the shipping costs. I said no I wanted my order canceled and I wanted a full refund. They told me that wasn't possible and I asked to talk to a supervisor and they said there wasn't a supervisor. I asked for a phone number to contact them and they said no phone number and closed the chat on me. This is the biggest scam of a company I have ever come across. They should be put out of business.

Did You Find This Review Helpful?
56253
out of 0 People Found This Review Helpful
1 Comment
September 17, 2018

Dear Rebekah Bierbaum,

Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience.

After you placed the order, you can log in Newchic account and check order status: My Account -- View Order -- My Order -- Order Tracking. https://www.newchic.com/account/orderlist.html
There you can find the tracking number if you have chosen a traceable shipping method. (If the shipping method is the Flat Shipping, there is no tracking number. )

The delivery time depends on the countries and the shipping methods. Here is the link about the shipping methods and estimated delivery time.(weekends are not included).
https://www.newchic.com/shipping-methods-hc160.html
If you still have not received it after the estimated delivery time, please contact your post office or you may contact us too.

Sometimes the logistics information has not been updated due to poor weather, necessary customs procedure or standard processing time in post office, which are beyond our control. We usually have a buffer period for orders that are taking longer than normal and we find most packages arrive during this buffer period.

For further assistance, please contact the customer service and give us the order number. Below is the link.
computer access:
https://www.newchic.com/Contact-Us-hc10.html
phone/mobile access:
https://pwa.newchic.com/customer-service

If you want to get the quick response in an urgent case, please contact us by live chat as live chat is available 24/7.
Phone: +00852 -81931379
Please note that the Office time is 9:00am to 6:00pm GMT + 08:00
We will do the best to help you.

Best Regards,
Newchic Team

Your Comment
review author image
1 Review

dishonest company



September12, 2018

I ordered shoes for a gift over a month ago
when the order was placed never was it announced they were out of stock then the live chat keeps lying and lying about the ship date which has come and gone twice

never again not an American based company with no 800 number no customer service don't shop with them!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Did You Find This Review Helpful?
56181
out of 1 People Found This Review Helpful
1 Comment
September 14, 2018

Dear steve,

Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience.

Some products in our store are in great demand and before your ordering, for the out-of-stock items, we have marked the words like " Expected dispatched in xxx business days" on the product page. You can find it after you choose the size and color.This is an estimate and we do not guarantee that there will be stock available at this time. This date may change if we experience delays from our manufacturers.

After you placed the order, you can log in Newchic account and check order status: My Account -- View Orders--My Orders.
https://www.newchic.com/account/orderlist.html
(If the status shows " back order", that means there is the insufficient stock.)

Further assistance, please feel free to contact the customer service. Here is the link.
If access via the computer:
https://www.newchic.com/Contact-Us-hc10.html
If access via mobile/phone:
https://pwa.newchic.com/customer-service
We will try our best to offer you a best solution. Thank you.

Best regards,
Newchic team

Your Comment

review author image
1 Review

Terrible Service



September10, 2018

This company has been terrible to deal with. I placed an order 40 days ago. About 3 weeks ago they told me they were out of stock, and offered a 10% off coupon for a future order if I chose to wait for this one. I asked if the 10% could be applied to the order I was waiting for, and they said no. I chose to wait anyway since the product was a gift my mother in law picked out. Today they sent me an email letting me know they canceled my order. No explanation, just that it had been canceled. They might argue that the product is nolonger available, but it's still possible to purchase it online. Their customer service has been terrible, and the chat reps have difficulty understanding questions that aren't answered by canned responses. I absolutely would not order from this company again.

Did You Find This Review Helpful?
56158
out of 0 People Found This Review Helpful
View all 2 Comments
September 11, 2018

Dear Amanda,

Thanks for your order and we are sorry for the insufficient stock.

We are sorry that your order might be automatically canceled by our system if it exceeds its estimated dispatch time.We apologize for the inconvenience caused.
In such cases, we will arrange the refund within one business days.

Some products in our store are in great demand and before your ordering, for the out-of-stock items, we have marked the words like " Expected dispatched in xxx business days" on the product page. You can find it after you choose the size and color. 

For further assistance, we suggest you contact us and give us your order number so that we can check it for you.
Below is the link to email the customers service.
If access via the computer:
https://www.newchic.com/Contact-Us-hc10.html
If access via phone/mobile:
https://pwa.newchic.com/customer-service
(Slide to the "After-sale Topics"/ “ Pre-sale Topics ”, choose a topic and click on "E-mail Us Now")
We will try our best to offer you a best solution. Thank you.

Best regards,
Newchic team

September 12, 2018

this past customer is telling the truth I have the same story now your company is awful and not honest

Your Comment

Leave a Review

 

Quick Sign Up

Already Registered?
Login Here

Log in